Cand apelam 112 ?
Numarul de urgenta 112 este gratuit si poate fi apelat din orice retea de telefonie fixa sau mobila.
Abonatii care apeleaza 112 nu platesc sume suplimentare la factura telefonica
Un operator de la Centrul de preluare a apelurilor de urgenta 112 va adresa anumite intrebari apelantului cu privire la natura urgentei pentru care solicita ajutor si va aprecia care dintre agentiile de urgenta poate sa raspunda corespunzator solicitantului.
Daca sunati la 112 trebuie sa anuntati:
- Ce urgenta aveti;
- Unde este urgenta;
- Unde va aflati;
- De la ce numar de telefon sunati;
- Cum va numiti.
Operatorul evalueaza urgenta apelantului in functie de informatiile primite si transmite aceste informatii la agentia/agentiile de urgenta abilitate in rezolvarea cazului respectiv. Daca este nevoie de interventia tuturor agentiilor, datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, in maximum 2-3 secunde.
Dupa furnizarea acestor date trebuie sa ramaneti la telefon pentru a fi pusi in legatura cu agentia de urgenta de care aveti nevoie si pentru a primi eventuale recomandari.
Daca legatura cu numarul 112 se intrerupe, trebuie sa sunati din nou. Ramaneti calmi si raspundeti la toate intrebarile; nu inchideti pana cand nu vi se spune.
Sunati la 112 doar daca aveti o urgenta!
Centrele de Urgenta functioneaza permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe saptamana.
CUM SA FITI PREGATITI PENTRU O SITUATIE DE URGENTA
Exista probabilitatea ca fiecare dintre noi sa fie nevoit sa foloseasca 112 macar o data in viata.
112 nu reprezinta doar un numar de telefon, ci un ajutor rapid care depinde de informatiile vitale pe care le oferiti.
Cand o persoana nu este pregatita sa anunte o urgenta pot aparea frica, panica si confuzia. Din fericire, daca o persoana este pregatita si aplica unele principii si proceduri de baza, aceasta poate anunta adecvat o urgenta.
Cand sunteti pusi in fata unei situatii de urgenta, fiti calmi. Este foarte important sa va concentrati asupra a ceea ce urmeaza sa solicitati si sa raspundeti corect la intrebarile puse de operatoare. Evaluati situatia, adunandu-va gandurile, intelegeti ceea ce se intampla .Intrebati-va: Ce trebuie sa fac?, apoi treceti imediat la actiune.
Trebuie sa evitati cu orice pret panica pentru a putea face fata situatiei in mod inteligent. Nu uitati ca timpul este extrem de pretios in cazul unei urgente.
Daca tineti cont de aceste sfaturi puteti contribui la salvarea unei vieti, puteti impiedica extinderea unui incendiu in imprejurimi, puteti preveni o crima sau o infractiune si puteti contribui la prinderea un criminal sau infractor.
CAND SECUNDELE CONTEAZA, RASPUNDETI URGENT LA INTREBARILE PUSE DE OPERATOAREA DE LA 112 ! INAINTE DE A FORMA 112 TREBUIE SA CUNOASTETI NUMARUL DE TELEFON DE LA CARE SUNATI, ALTFEL APELUL DUMNEAVOASTRA POATE FI EVALUAT CA NESERIOS.
IN ACEST CAZ NU VETI PRIMI AJUTORUL CERUT!
Daca doriti sa beneficitati de serviciile puse la dispozitie prin sistemul 112, nu ezitati sa va dati datele cerute de operator!
Apelul la 112 este posibil si in situatia in care, in urma neplatii abonamentului, operatorul v-a intrerupt accesul la convorbirile telefonice.
CUM FOLOSIM TELEFONUL MOBIL
- telefonul dumneavoastra mobil poate fi setat sa apeleze 112 apasand doar pe o tasta, insa ATENTIE, puteti apela accidental la 112 si sa nu stiti;
- folositi telefonul cu grija, pentru a preveni apelarea automata din greseala a numarului 112!
- in cazul in care aveti activata optiunea “Numar ascuns”, sistemul 112 are capacitatea de a determina automat numarul si locatia dumneavoastra!
- parintii trebuie sa ii invete pe copii sa foloseasca telefonul mobil pentru a suna, in caz de urgenta, la 112!
- daca va aflati intr-o zona in care furnizorul dumneavoastra de telefonie mobila nu are acoperire si trebuie sa sunati de urgenta la 112, nu disperati! Apelul la 112 va fi preluat de alt operator de telefonie mobila care are acoperire in zona respectiva;
- apelul de la un telefon mobil cu cartela reincarcabila nu furnizeaza inca identitatea dumneavoastra. Raspundeti corect la intrebarile operatoarei si dati amanunte despre locatia exacta a urgentei (puncte de reper).
NU UITATI! INAINTE DE A PORNI LA DRUM, ASIGURATI-VA CA BATERIA TELEFONULUI ESTE INCARCATA!
Daca bateria este pe sfarsite, s-ar putea sa dati un singur telefon. In acest caz fiti gata sa furnizati informatii complete despre natura urgentei.
Sursa www.112.ro